varning: långt inlägg

hellu! tänkte skriva lite om USA.. (varning för långt inlägg, haha)
 
Jag tänkte berätta rätt kort om allt, första dagen i New York var rätt lugn, vi kom på kvällen då gick vi ut till time square, där åt vi middag och sedan gick vi runt och kollade lite, det var riktigt coolt att se det! allt var så stort haha! vi åt ute och bestämde oss sedan för att gå på bio, det var mitt i natten men nästan inget stängs där så det var rätt fullt på biografen ändå.. vi såg Rock Of Ages den var så himla rolig tyckte jag! och härlig musik! så se den om ni inte sett den! .. några dagar efter åkte vi några turistbussar som åkte runt alla stora "grejor" och man fick veta väldigt mycket historia om allt vilket var kul att lära sig, sen shoppade vi såklart! men jag shoppade mest i Florida eftersom det finns outlet där för hollister och forever 21 och massa fler affärer. dock fanns det inget outlet för Victoria's secret -.- så ett par byxor kostade fem hundra kr och toppen till mjukis dressen kostade runt fyra hundra. Kul! haha, där flög pengarna bort! men värt det! .. köpte bara lite där, mest presenter och så. 
 
På torsdagen så fyllde min underbara pappa 50 år. Vi väkte honom med champagne och jordgubbar och gav honom lite olika grejor, bland annat biljetter till en show på broadway som vi gick och såg senare på kvällen! jersey boys hette teatern och den var grym, härligt musik och allt! älskar teater! heh. Den dagen åkte vi en båt tur runt hela Manhattan. Vid frihetsgudinnan och massor med andra ställen. Så coolt att se allt från vatten sidan istället för att stå och titta upp hela tiden! jag fick fan ont i nacken haha! allt är så himla högt och stort! .. efter båtturen åkte vi upp i Empire och det var rätt läskigt. Tror jag är lite höjdrädd, när man är på toppen (102a våningen) så kan man känna att allting svajar lite åt sidorna när det blåser. Usch, jag ville bara få det överstökat men när jag kom ut och såg allt glömde man bort det lite. Det var så coolt att vara där uppe! en riktigt cool upplevelse. På fredagen var det midsommar här hemma så vi bestämde oss för att åka till Central Park och ha en piknik och se allt man ska se när man är där. Vi gick till the boathouse och åt vilket var jätte kul! vi gick över bron som är med i alla kärleksfilmer (vet inte vad den heter) hehe. Jag kallar den kärleksbron i alla fall ;) .. vi gick runt och kollade lite där satt och åt piknik och vi skulle paddla men det började åska lite längre bort så de sa att för vår egna säkerhet så skulle vi skippa det. Och tack och lov för att dom stängde det för det är inte som åskan här hemma utan man såg blixtrarna gå ner hela tiden det var sjukt läskigt! filmade faktiskt lite! vi satte oss vid fontänen och kollade lite där. Sen gick vi så klart längan med uppradade träd och bänkar som är med i typ alla filmer som utspelar sig i New York! det var kul att sitta där och se allt! 
 
Dagarna i New York passerade fort eftersom man gjorde saker hela tiden! favo dagarna var då vi shoppade galet, såg allt det coola, var inne på madame tussauds då jag fick krama och pussa på Robert Pattinson och Justin Bieber haha! fett glad brud. Sen så är det riktigt kul att man såg kändisar. Jag och syrran går på en helt vanlig gata då vi hör en bekant röst. Vi går lite längre fram och vem uppträder på gatan för någon reklam sak, jo NE-YO! fatta det! det var nästan inga där, jag stod längst fram vid staketet och eftersom nästan ingen skrek så jag bestämde mig för att skrika lite, så jag skrek och vinkade åt honom och han vinkade tillbaka, fick det på film till och med! blev super glad, helt sjukt! sen var det en annan kändis som vinkade till mig när jag tog kort på honom i bilen, han är en känd journalist över hela världen en av de kändaste journalisterna, han är väldigt populär men tror inte att många ungdommar vet vem det är. Vi var också på grand central station, MSG och massa andra ställen! Hade i alla fall en grym vecka i New York, ska lätt åka tillbaka dit! dock var det väldigt smutsigt och det stank av alla avgaser, haha!
 
Första dagen i florida var det orkan varning, tornados befann sig inte långt från oss och man blåste nästan omkull i stormen när vi skulle ut på kvällen för att äta. Det var super läskigt, men åker man då orkan säsongen börjar får man ta det. Som tur så kom aldrig orkanen till oss, där vi var. För er som ser på nyheterna, orkanen Debby, det var den som var nära oss. Så de första tre dagarna var det storm men det passade perfekt, vi åkte och shoppade tre dagar i sträck så jag klagade inte, sen när det värsta av orkanen var borta och det blev 35 - 40 grader varmt igen så solade vi vid poolen, vi åkte till de kända stränderna Cocoa Beach och Daytona Beach och sedan åkte vi till Universal Studios såklart, vi var på Harry Potter landet, och de andra parkerna. Harry Potter var hur coolt som helst! det kändes som att man var med i filmen! man kunde köpa Butterbeer som de dricker i filmen (det smakade skit gott verkligen! trodde inte att det skulle smaka så gott) man kunde köpa grodorna de äter på tåget, bönorna med alla smaker! det var sjukt coolt, tåget var där, bilen som är med i filmen, allt man kan tänka sig! hela slottet!!! grymt coolt! 
 
Det är kort om det jag har gjort, ni ser nog på bilderna också! Dom kommer i ett annat inlägg om någon dag, har inte fört över dom till datan än, men bilder finns också på instagram och facebook. USA är så kul att vara i! längtar tills jag ska dit igen! wiie. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0